Dag 16: Antelope Canyon & Horseshoe Bend

7 oktober 2013 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag ging de wekker lekker vroeg, om 7.00 uur. Bij het ontbijt was het lekker druk! Denk je rustig te gaan zitten ontbijten in een andere ruimte..komt er een groepje Japanners naast ons zitten...die onwijs smakkend en slurpend hun cornflakes gaan zitten eten. Irritant! Alleen op de wereld??!

Snel de koffers weer inpakken en op weg naar the Antelope Canyon! We kwamen hier aan om 9 uur aan. Perfecte timing want er begon een tour om 9.20 uur. Je werd daar in groepen van 20 man rondgeleid. Wij waren net de laatste 2 van die groep. Anders moesten we een uur of langer wachten!
Antilope Canyon is een soort caving. Het was een claustrofobische ervaring! Je moet eerst door een hele smalle gleuf..geloofde bijna niet dat we hier doorheen zouden passen! En dan loop/klim je steeds lager de cave in. Tussen de oranje/rode wanden. Heel gaaf daar beneden! Dit was de Lower Antelope tour, waar je dus binnenin de cave wordt rondgeleid, door een Navajo Indiaan. Hij had een gitaar bij zich, waar hij op speelde terwijl iedereen zich baande door de canyon. Er is ook nog de Upper Antelope tour, hier rij je met een jeep bovenlangs. Maar de Lower leek ons indrukwekkender. En het was echt indrukwekkend! Het was soms echt heel smal daar beneden. Ongelooflijk dat dit bestaat. Zo mooi! Hoe de zon naar binnen valt. Weer een ervaring rijker!
Jullie moeten het maar zien op de foto's!
Na een flinke klim weer naar buiten...eerst met een lange ladder omhoog, en daarna nog een stukje wandelen over het rode rots gesteente. Als je een paar meter opzij zou stappen, zou je de Canyon invallen.
In 1997 zijn hier 11 mensen omgekomen door een regenval. Een onverwachte golfvloed. Zij waren net als wij op tour. Alleen de tourguide heeft het overleefd. Heel aangrijpend. Bij de ingang van de Canyon staat een gedenkteken met al hun namen erop. Dit werd ons verteld vlak voor we de Canyon ingingen. Maar dit zou alleen mogelijk zijn in de maanden juli t/m september. Dan is er kans op hele korte, zware buien.

Hierna zijn we doorgereden naar de Horseshoe Bend. Eerst een stukje banjeren door het zand, en toen genoten van het onwijs mooie uitzicht! Je kijkt vanaf boven uit een knik in de Colorado River die door de Glen Canyon stroomt. Je staat echt op de rand van een klif. Eén stap te veel en je kukelt heel hard naar beneden! Je krijgt hier gewoon kriebels van in je buik! Zo hoog dat je staat! Mooi moment voor een foto met statief..Uiteraard zo dicht mogelijk bij de afgrond. En na een stukje omhoog klauteren op de rotsen, hadden we een nog mooier uitzichtpunt! Hoger kon je daar niet komen. Ook dit was echt weer heel indrukwekkend..(sorry dat ik dit woord zo vaak gebruik)
Inmiddels scheen de zon steeds feller! Het zweet stond op ons voorhoofd...terwijl we nog de hele klim terug omhoog moesten over het zandpad! Respect voor de senioren die hetzelfde stuk moesten afleggen! Helemaal gesloopt en uitgedroogd kwamen we bij de auto! Gelukkig hadden we genoeg te drinken in de auto.
We balen enorm dat we Zion en Bryce moesten missen, maar dit maakt een hoop goed! Thanks to the Navajo's!
En nu gaat onze reis verder naar Las Vegas baby!!! Het is weer een flink stuk rijden. 440 km om precies te zijn! Eigenlijk zouden we morgen (dinsdag) pas inchecken in Vegas. Maar we rijden vandaag helemaal door en slapen er een nachtje extra. We hebben een nachtje hotel geboekt in Caesar's Palace.

Eerst nog even wat foto's gemaakt van de Glen Canyon Dam en van Lake Powell op afstand.
Ook de route onderweg naar Vegas is prachtig. Het is hier helemaal niet vervelend rijden met al dat mooie uitzicht om ons heen.
We moesten op de highway, in the middle of nowhere, zelfs even afremmen voor een overstekende wilde hond/wolf. Dat was even een schrikmoment. Gelukkig stond hij keurig te wachten met oversteken, tot wij voorbij waren.

En eindelijk kwamen we aan in Vegas! Het is precies zoals ik verwachtte! Overal lichtjes, heel veel mensen, mooie hoge hotels met grote casino's. Je weet niet waar je moet kijken! We parkeerden de auto in de garage van het Caesar's, pakten de koffers en liepen het hotel binnen om in te checken. Wow, dat was een stukje wandelen. Daar liepen we dan, met al onze koffers door het casino.
Tijdens het inchecken kregen we te horen dat we een gratis upgrade kregen. Nu hadden we geen standaard kamer, maar een super suite met jacuzzi! Wat vervelend zeg!eerst een rondje gerend door de kamer en op het bed gesprongen...toen klaargemaakt voor een avondje over The Strip. Het was nog steeds 26 graden buiten. Jammer genoeg loop je meer binnen, waar de airco non-stop staat te blazen.
Uiteraard hebben we even stil gestaan voor het Bellagio. En naar de fontein voorstelling gekeken. Erg mooi!
We hebben Chinees gegeten bij de Panda Express. Veel te veel eten weer, maar wel erg lekker.
2 cocktails verder hadden we al heel wat hotels van binnen bekeken. Echt onder de indruk van alles. In Vegas kan echt álles!
Terwijl de alcohol in onze benen zakte, liepen we weer helemaal terug naar ons hotel. Wat een wandeling weer! Hier maak je heel wat afstanden!
We hebben die nacht heeeerlijk geslapen in onze prachtige kamer in het Caesar's. Helaas moesten we alweer uitchecken.