Dag 15: Monument Valley . ~Where the Earth meets the Sky~

6 oktober 2013 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vannacht heerlijk geslapen! Een uurtje later wakker geworden dan gepland..m'n I-Phone paste niet automatisch de tijd aan ;-)

Heerlijk uitgebreid ontbeten bij het hotel. Weer heerlijke wafels en muffins.
Pas met daglicht zagen we buiten in wat voor mooie omgeving we zaten. Erg mooi uitzicht op de rotsen en bergen! Gisteravond was het zo pikkedonker, dat hier niks van te zien was.
Nadat we gingen uitchecken zijn we op weg gegaan naar Monument Valley. De weg ernaar toe was al indrukwekkend! Mooie bruin/oranje rotsen. Achter elke bocht zat weer een mooi uitzicht verscholen. Af en toe even de auto langs de kant gezet..ook dit moest op de foto natuurlijk!
Eenmaal aangekomen bij Monument Valley Navajo Tribal Park, hebben we eerst even de auto geparkeerd en even geplast. Alvast genoten van het eerste uitzicht van MV. Echt ongelooflijk mooi!! Ook vandaag hebben we weer volop zon en een strakblauwe hemel!
We konden ervoor kiezen om met een indiaan in een Jeep te stappen en heel veel stof te happen..Of lekker eigenwijs met onze rental car zelf de uitdaging aan te gaan. Ehm ja...dat laatste dus! We zagen al een paar auto's geparkeerd staan die dat zelfde idee hadden..helemaal oranje van het stof! Wat staat ons allemaal te wachten daar beneden?
Op de plattegrond konden we al een beetje zien waar de tour ons allemaal heen bracht. Onderweg zijn er 11 Monuments te zien. Flinke tour van 17 Mile!
Het moment dag we het vertrouwde asfalt verlaten, merken we gelijk waarom ze het eigenlijk afraden om met een personenauto de rit aan te gaan. Erg hobbelig, zanderig en stoffig! Haha, waar zijn we aan begonnen! Toch leek ons dit veel leuker, dan met een jeep die bestuurd wordt. Zelf kiezen waar en hoe lang je stopt.
Echt een geweldige ervaring! Super mooi en dit hadden we niet willen missen! Heel wat bumpy rides, maar zeker de moeite waard. Soms zelfs even spannend of we de zanderige bergen, vol met gaten omhoog zouden komen! Maar het is ons allemaal goed afgegaan. :-D
Tot bij de Mac...hier wilden we even gebruik maken van de free wifi, om ons volgende hotel te boeken. Maar helaas viel hier de stroom uit! Hier ook al een shutdown?!
Nu zijn we onderweg naar Page en zien we de omgeving waar we gisteravond gereden hebben met daglicht. Nog meer mooi gekleurde bergen.
In het hotel kwamen we erachter dat het weer een uur vroeger was...verwarrend al die tijden! We hebben super mooi uitzicht vanuit onze kamer. We kijken uit over een golfbaan en in de verte de mooie roodbruine bergen. 10 minuten na het inchecken lagen we al in de jacuzzi! Met hetzelfde uitzicht. Heerlijk even ontspannen! Daarna nog even een duik in het zwembad. Hierna even gedoucht en erna uit eten. Naast het hotel zat een restaurant waar gezellige muziek vandaan kwam. Dus hier zijn we nieuwsgierig naar binnen gestapt. Er werd gitaar gespeeld en gezongen door een man, met heel veel enthousiast publiek. Er zat een groep van ongeveer 40 man/vrouw aan tafel mee te blèren. Ze leken nogal aangeschoten maar wij vonden het alleen maar gezellig. Heerlijk eten met een leuke voorstelling. En een heerlijke Margarita!
Gelukkig hoefde we maar een paar meter te lopen naar het hotel. Heerlijk chillen op de kamer!
Ik wilde eindelijk weer verder gaan met foto's uploaden voor het blog.  Helaas is de Wifi te zwak :-(
Maybe tomorrow again! Good night!  (Jullie goodmorning!)