Dag 14: Helikoptervlucht Grand Canyon. (5-10-'13)

5 oktober 2013 - Williams, Arizona, Verenigde Staten

Wow! De vlucht was adembenemend! Echt heel gaaf! Zo'n mooi en uitgestrekt uitzicht! We waren echt onder de indruk. Gaaf om zo boven en door de GC te vliegen! We hadden prachtig weer! Niet heel warm, maar strakblauw en volle zon. We waren nog even bang dat het mistig zou zijn.

Door dit mooie weer hadden we gelukkig ook geen last van turbulentie. Heel fijn. Het is toch heel anders dan in een vliegtuig. Gelukkig konden we beiden naast het raam zitten.
Uiteraard waren we niet de enige...dus we moesten best geduldig zijn tot we geroepen werden om aan boord te gaan op één van de helikopters. Maar we hebben ons prima vermaakt, met het uitzicht achter het raam, op een paar meter afstand van waar de helikopters opstijgen en landen.
Het was wel spannend en dat voelde ik een beetje in m'n buik, vooral tijdens het opstijgen. Maar dit was echt weer elke dollar waard! Amazing!
En nu... zijn we weer back on the road. Onze planning loopt nu even anders doordat veel parken dicht zijn. We rijden nu terug richting Flagstaff en Sedona. Hier gaan we naar de Sunset Krater.
Maar toen we aankwamen rijden, hing ook hier een briefje dat ze gesloten zijn door de shutdown. Maar de slagboom stond gewoon open, dus we zijn gewoon doorgereden. Even langs de weg gestopt waar er bergen met steen lag, opgedroogd lava. Toen we wilden doorrijden naar de krater...zagen we dat overal waar je je auto kon parkeren, was afgezet. Dus helaas! Ook hier konden we niks bewonderen..nadat we omgekeerd waren, werden we aan de kant gezet door een Parkranger, met zwaailichten...bleek dat we iets harden reden dan we mochten daar..gelukkig geen boete. Dat had er nog bij moeten komen. We beginnen ons steeds meer te irriteren aan de US Goverment...
Al die 170 km voor niks gereden..we zijn maar weer op zoek gegaan naar een Starbucks..om even te Google-en wat er nou wel echt nog open is!
We werden daar aangesproken door een vrouwtje die werkt in het gebied van The Grand Canyon National State Park. Ze kon aan ons zien dat we aan het bespreken waren wat we konden gaan doen, hier in de buurt. Ze heeft ons wat tips en ideeën gegeven. We hadden zelf het idee om naar Red Rock Canyon te gaan..en ze zei dat dat erg mooi is en inderdaad wel open is. Dus...we gaan weer wat km's maken...

De route ernaar toe was echt prachtig! Kronkelende wegen tussen rode bergen en rotsen. Met een strakblauwe lucht en een laag hangende zon. Erg mooi! Na een uur rijden kwamen we aan bij het Red Rock Canyon State Park...en zagen we dat het nèt gesloten was...helaas was het maar tot 5 uur open. Maar gelukkig hadden we het grootste gedeelte al gezien. Dus we moesten de hele route weer terug rijden..de zon ging bijna onder..gelukkig nog net voor het donker weer terug op de snelweg. We hebben eerst wat gegeten en zijn ernaar weer een heel stuk gaan rijden.
Wat ons uiteindelijk nu gebracht heeft in het plaatsje Kayenta, vlakbij Monument Valley. Even slapen, voor een veel te hoge prijs..en morgen naar Monument Valley. Het is wel het meest luxe hotel tot nu toe. :-)
Hier kwamen we erachter dat het een uur later is...dus nu schelen we 'maar' 8 uur met jullie.
Tot morgen!

1. Laura:
    6 oktober 2013
    Hey am!! Fijn dat jullie genoten hebben vd helikoptervlucht! En monument Valley is ook mooi dus geniet daar lekker van!! Xxlau
  2. Amely:
    6 oktober 2013
    Hey Lau! Ja het was echt zo gaaf!! Zometeen naar Monument Valley..erg benieuwd. Zo blij dat die wel open is. Xxx
  3. Rianne en Pieter:
    11 oktober 2013
    Hi,
    We zitten nu in Williams en het is 0 graden. Vandaag gaan we op weg naar Las Vegas om morgen ook een helicopter tour te maken.
    We zijn ook Monument Valley geweest en antelope canyon.
    Groetjes Rianne en Pieter.
  4. Amely:
    12 oktober 2013
    Hey Rianne en Peter,
    Dat is erg fris! 0 graden! Mooi het Monument Valley. Zijn jullie ook naar de HorsShoe Bend geweest? Ook heel indrukwekkend! Wij zijn inmiddels alweer thuis, vanochtend terug gevlogen. Blijven jullie nog lang? Heel veel plezier nog.groetjes!