Dag 12: Surfing! ( 3-10-'13)

3 oktober 2013 - San Diego, California, Verenigde Staten

Eindelijk is het zover! Deze dag gaan we surfen!!! Ik heb altijd willen surfen in California! Dit roep ik al jaren! :-)

We hebben gisteravond online een privé-les geboekt. Bij Pacific Surf School. We krijgen eerst les en erna mogen we nog vrij surfen. Yeah! Zin in! Het is ook onze laatste dag aan de kust. Dus extra genieten van de zee en het strand!

Wow!!! Het surfen was AWESOME!! Alles wat we ervan verwachtten! Het was elke $ waard! De plek waar we gingen surfen was perfect. Je zag hier nog meer surfers en ook anderen die les kregen. Wij moesten om 13.00 uur bij strandhuisje 19 zijn. Toen we aan kwamen lopen zagen we al gelijk onze surfteacher, echt een surf dude! Hij begroette ons heel enthousiast; " Hey guys! Welcome! We're gonna do this! Whoohooo! ". Haha we zaten gelijk in de surfing vibe! Onze surfboards lagen al op ons te wachten, onze wetsuits hingen al klaar. Met een klein beetje zenuwen in onze buik liepen we het strand op. We mochten ons eerst in onze wetsuit hijsen en erna op onze board gaan staan. Hij legde ons uit hoe we op het board moesten liggen,waar en hoe we onze handen en voeten moesten plaatsen, hoe we op moesten springen en wat we niet moesten doen. Na wat uitleg en oefeningen mochten we ons board oppakken en liepen we richting de zee. Voordat we het water ingingen, moesten we eerst het koord aan onze rechterenkel vastmaken.
De surf dude bleef maar kreten uitslaan, als ' Yeah, Whoohooo, Oké!' Geweldige gast! Hij geeft al 5 jaar les en surft zelf al vanaf zijn 6e.
Oké dan!!! We gaan het nu echt doen! Eerst een stuk door het water lopen, door de eerste golven heen, tot we wat dieper waren. "Ok, hop on!" Zei de dude..(weet z'n naam niet meer) ik moest op m'n board gaan liggen. We splashten eerst nog door wat golven heen. Bizar! Als je zo'n golf op je af ziet komen...eerst ben ik nog een keer met board en al omgeflikkerd, koppie onder door een grote golf. Heerlijke slok zout binnen! Haha. Hoort erbij!
Back on the board...terwijl hij m'n board en mij omdraaide, kwam de golf er al aan....whaaaaa...hier gaan we! Hij gaf m'n board een flinke zet en  op zijn sein: 'Up, Up, Up!' Moest ik opspringen..wat was het ook alweer...eerst m'n rechtervoet neerzetten en erna de linker erbij en zijwaarts op gaan staan. Te weinig tijd om na te denken. Ik werd al meegesleurd door de golf. Ik kan niet meer herinneren of ik ben blijven staan bij de eerste golf. Volgens mij flikkerde ik al snel om. Het is toch even heel anders, in de zee, op je board te gaan staan terwijl je in een golf zit! Dan op het strand, waar we het geoefend hadden...zonder golven en zonder al dat zoute water!
Maar! Nog genoeg golven om het nog 100x te proberen. Ondertussen was de dude Rick ook aan het helpen. Leuk om toe te kijken hoe hij op z'n surfboard door de golven meegenomen werd.
Toch ging het best goed voor onze eerste keer surfen. We hebben gewoon echt  gesurft op de golven! Het geeft echt een kick!
De dude heeft ons echt goed en lang geholpen! We kregen het al aardig onder de knie. En we konden er geen genoeg van krijgen. Af en toe moesten we even terug naar het strand en een stukje naar links lopen, omdat we heel wat meters opzij gesleurd waren.
Na heel wat golven zei de dude dat we nog vrij mochten gaan surfen en ging hij terug naar de kant. We hebben nog flink wat golven gepakt en voelden het inmiddels wel aan ons lichaam...de golven waren zo krachtig! Het kostte echt veel energie. En het surfen is ook echt niet makkelijk.
Toen we klaar waren en onze wetsuits uittrokken voelden we onze knieën branden van het schuren tijdens het opstaan op het board. Onze gezichten voelden we gloeien door de zon en we hadden een vieze zoute smaak in onze mond van het water! Maar dit was het allemaal waard!!! Echt geweldig!
De dude een flinke fooi gegeven en terug gegaan naar het hotel om lekker te douchen.
We waren goed moe van het surfen en aardig hongerig. We zijn Nasr Wiener Schnitzel gereden. Hier kun je allemaal soorten Hot Dogs eten. We hebben een heerlijke chillidog op!
Hierna zijn we een stukje gaan touren door San Diego en La Jolla. Leuke buurt en ook hier hebben we weer een strandje gevonden met zeehonden.
Die avond zijn we weer naar Downtown gereden en hebben we heel lekker gegeten en een heerlijke cocktail gedronken, in een gezellig restaurant in de haven. Ook dit was weer een erg mooi plekje. Ook lag er een vliegdekschip. Echt vet groot! Dit bleek achteraf een museum te zijn...helaas, geen tijd meer om deze te bezoeken..
Na vandaag gaat onze reis verder naar Arizona. Dan verlaten we California!
Helaas hebben we echt pech! We kunnen niet naar Bryce Canyon, de Grand Canyon en Zion...deze zijn allemaal gesloten door de shutdown. We gaan we de helikoptervlucht boven de Grand Canyon doen! De enige manier om de GC te kunnen zien...

1. Laura:
    5 oktober 2013
    Am!! Wat vreselijk dat alle parken dicht zijn!!! Jeetje, is er iets bekend tot hoelang dit gaat duren?? Ik hoop echt dat het snel weer open is! Hoelang hebben jullie nog? Ik ga voor jullie duimen!!
    Xxlaura