Dag 11: San Diego! (2-10-'13)

2 oktober 2013 - San Diego, California, Verenigde Staten

We balen echt van de super vervelende shutdown! Wat een klote timing! Precies nu wij in Amerika zijn worden alle National Parken dichtgegooid!
We wachten maar even af hoe lang dit gaat duren...
Vandaag verlaten we LA. En gaat onze reis verder naar San Diego! Het hotel hebben we al geboekt en ligt vlakbij SeaWorld.
Het kostte nog wat moeite om uit te checken bij het hotel in LA..Volgens mij dacht de lobbydude ook dat hij niet hoefde te werken door de shutdown...er hing een briefje dat hij even 10 min weg was...nou dat waren echt geen 10 min! We zijn maar eerst een ontbijtje gaan halen bij de Subway. Toen we terug kwamen was hij er nog niet...Rick heeft extra hard op het raam getikt...en ja hoor..hij werd er wakker van. Met een slaapkop kwam ie aanlopen en zei dat we de kaart/key van de kamer ook wel gewoon op de kamer hadden mogen laten liggen..dat was ook prima geweest...oké..zo gaat dat dus hier..?
Iets later dan verwacht waren we on the road naar San Diego. Terwijl we wegreden uit LA, dacht ik nog even Charlie Sheen te spotten..het was echt in een flits dat ie voorbij reed dus ik weet het niet zeker..Rick had gister trouwens ook nog één van de Wayne Brothers gezien..(die uit White Chicks) in een dure wagen die voorbij kwam op Sunset.
Het was ongeveer 2 uur rijden. Seaworld ging open om 10 uur...we kwamen er 11 uur aan. Prima tijd! Het was totaal niet druk! Heerlijk! We konden overal doorlopen en hoefde hooguit 5 tot 10 minuutjes te wachten bij de attracties.
En het weer was ook perfect.
We hebben echt genoten van alle shows! We hadden alle tijd om elke show te kunnen zien. Een show met dolfijnen, een show met huisdieren (honden, katten, varkens, en zelfs kangoeroes) een show met orka's ( met de bekende Shamu natuurlijk) en een show met otters en zeeleeuwen. Elke show was echt leuk en we verbaasden ons steeds weer over hoe ze alles zo kunnen leren aan die dieren! We waren niet zo moedig om op de eerste rijen te gaan zitten. Ook wel de ' Soaked Zone' genoemd. Waar de helft van het publiek overspoeld werd met liters water! Die de dolfijnen en orka's veroorzaakten. Ja...als je daar gaat zitten, vraag je erom. Vooral als er 6 orka's op je afgestuurd worden.  En die orka's zijn zo groot!! We hebben ze nog van dichtbij mogen bekijken, bij de plek waar je ze onder water kunt zien. Ze zwommen daar op nog geen meter afstand voorbij. Echt gaaf!
De ritjes in de achtbaan, waterattractie en de helikoptersimulator waren ook echt leuk! Kortom...een leuke dag @ SeaWorld!

Hierna hoefden we maar een paar km te rijden naar ons hotel. Dit was echt een mooi, net, schoon en leuk hotel! Die avond zijn we naar Downtown gereden. We hebben geparkeerd bij 'Gas Lamp'. Leuk gedeelte van Downtown. Gezellige barretjes en restaurants. Hier hebben we gegeten bij een Indiaas restaurant. Heerlijk eten! Alleen vrij pittig...! We konden kiezen tussen niet zo spicey, medium of erg spicey. Wij dachten laten we maar medium doen...Ahum....this girl is on fire! De ober zag volgens mij dat we het zwaar hadden en vroeg of we nog wat te drinken wilden...'Neuh hoor, ik heb nog' ... Twee tellen later..'Doe toch maar nog een Apple juice please!' Maar het brandende gevoel zakte pas weg nadat we het restaurant uitliepen. Haha..we zijn niks gewend! Een andere ober zei ook dat we volgende keer kunnen aangeven op een schaal van 1 tot 10 hoe spicey we het eten willen hebben. Haha, dat hadden we eerder moeten weten. Dan was ik gegaan voor 3 denk ik...
Ach...wel weer is iets anders dan een burger of een steak.

We waren goed moe na vandaag. Heel wat km's afgelegd en een druk dagje in SeaWorld. Dus we dachten wel dat we heerlijk zouden slapen..Helaas zaten wij precies in de kamer met naast ons 2 takkenbeesten. Die de hele boel bij elkaar blaften! Tot s'avonds laat. Hun baasje ging gewoon de hort op en liet ze lekker alleen achter op de kamer. En met elk geluidje dat zij hoorden...blaften ze erop los. Fucking annoying! Met die woorden is Rick de volgende ochtend ook naar het vrouwtje van de lobby afgestapt. Of we misschien een andere kamer zouden kunnen krijgen..gelukkig was dit direct mogelijk! Dus, hup, alle spullen bij elkaar rapen.. (We hadden inmiddels al goed rommel gemaakt) Onze nieuwe kamer was zelfs nog een stukje groter..chill!