De reis naar the USA!!!

21 september 2013 - Schiphol, Nederland

Vandaag begint eindelijk onze vakantie!!! We vliegen straks naar The United States of Freaking America!!! Volg ons hier..Lots of pictures will follow!

Lieve Boris en Priscilla hebben ons weggebracht en uitgezwaaid op Schiphol. Na een kopje koffie en verse jus was het tijd om naar de gate te gaan! Rond 10.50 uur gingen we de lucht in. 2 slaappillen verder hebben we wat kunnen slapen. Maar naar mijn idee niet zo veel. Na ongeveer 8 uur vliegen hadden we een overstap in Philadelphia. We hadden ongeveer 3 uur de tijd en dat was ook wel nodig. Alles gaat daar best wel anders dan op Schiphol. We moesten eerst door de  customs en daarna onze bagage opnieuw in checken. Eenmaal daar aangekomen kwamen we erachter dat we verder vlogen met een andere maatschappij en werden onze koffers opnieuw gelabeld, door één of andere ontsnapte Hobbit uit een ander tijdperk! Hij deed ons denken aan Newman uit de serie Seinfeld. Hij droeg een bril die bijna van z'n neus afgleed, waar hij overheen keek! Hij labelde onze koffers met zelfgeschreven labels..we kregen geen nieuwe boardingpas en we moesten maar geloven dat dat allemaal klopte.. Beetje angstig moesten we de koffers op de band leggen. Als dat maar goed gaat! Er stond in ieder geval San Francisco op!

Hierna hebben we onze eerste dollars gepind en onze eerste borrel besteld! Die zakte gelijk in onze benen.. Wat we prima vonden want dan konden we zo lekker tukken in het vliegtuig. Dat lukte ook direct! Tijdens het opstijgen viel ik al bijna in slaap.

Het viel wel even tegen om in het vliegtuig te horen dat het nog 5 en een half uur vliegen was terwijl wij zelf dachten dat het nog maar 3 uurtjes was. Dus daar moesten we ons even op instellen. Maar voor het goeie doel!

Dus 5 en een half uur later landden we eindelijk in San Francisco! Beiden geen idee hoe laat het nu was en wat nou uiteindelijk het tijdsverschil is met thuis...het is dus 8 uur verschil!

Uitstappen en direct naar de koffers! Hoopten we! Maar gelukkig! Ze zijn goed overgekomen! Op naar de taxi en naar het hotel!

Dit was niet wat we hoopten dat het zou zijn! De kamer was smerig en eng en we durfden niet eens onze schoenen uit te trekken...laat staan in het bed te slapen. Bij de balie gevraagd naar een andere kamer en die kregen we..vele malen beter en schoner!

Rick heeft die nacht heerlijk geslapen...ik werd helaas rond 3 uur klaarwakker..na wat appen en internetten toch wat moe geworden en weer wat geslapen.. Kort daarna mocht ik eindelijk opstaan! Klaarmaken voor dag 1!

1. Laura:
    3 oktober 2013
    Hey Am! Leuk om te lezen!! Ja je moet er wat voor over hebben he om naar amerika te vliegen! Maar geloof me terug is erger want dan komt de jetlag er nog bij! Ik ga snel je andere verhalen lezen! Xxlau