Dag 1 San Francisco!

22 september 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Onze eerste dag begon vroeg...Om half 9 gingen we de deur uit. Uitgehongerd gingen we op zoek naar voedsel! In de buurt van Union Square vonden we een leuke Crêpe/bagel zaak. Hier heb ik de meest lekkere crêpe gegeten..genaamd 'Oh lala'. Een crêpe met aardbeien, banaan en caramel.

Al ongeveer 50 foto's verder...Vanaf Union Square zijn we met de cablecar onderweg naar Beach Street gegaan (Fisherman's Wharf) Maar, omdat de cablecars geen duidelijke bordjes hebben..zaten we op de verkeerde en kwamen we onverwachts boven aan bij Lombard Street. Hier zijn we van de cablecar afgesprongen en hebben we weer zo'n 150 foto's geschoten :-)

Vanaf daar zijn we verder lopend naar Beach Street gegaan. Hier hebben we voor de hele dag fietsen gehuurd. We mochten of eigenlijk moesten! een mooie helm op! We kregen al te horen dat de Nederlanders daar niet van houden. We kozen voor een elektrische fiets...waar we later op de dag héél blij mee waren!
Eerst zijn we langs de kust naar de Golden Gate gefietst. Wow!! Wat een mooie stad is San Francisco!!! We wisten niet waar we moesten kijken! Echt helemaal onder de indruk!
Uiteraard moesten we goed op de weg letten want we waren lang niet de enige toeristen op de fiets! Helaas lag de Golden Gate eerst bijna geheel in de mist. Maar hoe dichterbij we kwamen hoe meer de mist wegtrok. En uiteindelijk was alle mist weg en was het helemaal helder! We hadden prachtig weer!
Oeps! Vergeten in te smeren van te voren...dat is nu nog te zien... Vooral aan onze neus haha!
We hebben de hele brug over gefietst. En ook weer terug. Dit was een flinke rit! Maar...we hadden een motortje! Heerlijk om alle andere fietsers voorbij te crossen!
Na de brug een korte pauze en op naar Golden Gate park. Ook dit was echt super mooi! Een heel groot park waar op verschillende veldjes mensen aan het barbecuen waren, volleyballen, wandelen of zelfs een rollerskate show gaven.
Hier hebben we kunnen zien hoe de inwoner van San Francisco de zonnige zondagmiddag doorbrengt. We zijn het hele park door gefietst en zijn gestopt bij de Japanese Teagarden. Een schattige, mooie tuin waar je ook weer mooie foto's kunt schieten ;-)
Vanaf hier moesten we nog een heel stuk terug naar Beach Steet. Heel blij waren we met de plattegrond! Ik denk dat we bijna alle straten van SF gezien hebben! En wow...wat zijn sommige straten stijl!!! Zelfs met motortje lukte het bijna niet de berg op te fietsen.
Met heel wat pijn aan onze butt...en zo'n 35 km op de 'teller'..hebben we de fietsen weer ingeleverd. Dit was echt de moeite waard om te doen!! We hebben alles gezien wat we wilden en zouden het zo nog een keer over doen!
Hierna zijn we naar Pier 39 gelopen en hebben we heerlijk gegeten bij 'Whipeout'. Een typisch Amerikaans burger restaurant.
En toen op de taxi gestapt terug naar het hotel.
Wat een top dag!!!! Elke km was de moeite waard! San Francisco is echt een super mooie, gave, relaxte stad!!