Dag 2 San Francisco

23 september 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

" If you break the rules, you go to prison. If you break the prison rules, you go to Alcatraz!"

Vandaag begon de dag weer vroeg..Tja, geen chillvakantie hè?! Rond half 8 zijn we op de taxi gestapt naar Pier 33. Na een bagel en een koffie zijn we aan boord gegaan op de Ferry naar Alcatraz! We dachten eigenlijk dat het wel fris zou zijn op het water maar dat viel heel erg mee. Ik denk dat we vandaag begonnen met 19 graden en uiteindelijk liep het op naar ongeveer 25 graden..

Op het eiland begonnen we met een introductie filmpje die wat geschiedenis liet zien over Alcatraz. Hierna moesten we een stukje bergopwaarts om aan de audiotour te beginnen.  Dit was echt een interessante en indrukwekkende tour.  Veel informatie over de meest bekende gevangenen die daar hebben gezeten, waaronder Al Capone! Bizar hoe ze daar geleefd hebben. Mini cellen en heel vochtig en koud. Ook lieten ze zien waar een aantal gevangen uitgebroken zijn.
Een bezoekje aan 'The Rock' was zeker de moeite waard!

Weer terug aan land zijn we gewandeld naar Fisherman's Wharf en hebben we daar geluncht bij Chowders. Op advies van de Fam. Ekelschot hebben we daar vissoep gegeten uit een broodkom. Erg lekker en niet heel vissig, dus zelfs ik heb ervan kunnen genieten :-)
Hierna zijn we doorgelopen naar het einde van Pier 39. Hier ligt het vol met tientallen sealions. Wat een noisy fuckers haha! De jonkies waren druk bezig met elkaar van het vlot af te duwen. Terwijl de oudjes heerlijk lagen te zonnen en af en toe ook wat herrie maakten. Erg grappig om te zien!
Vanaf daar zijn we verder gewandeld door Fisherman's Wharf en hebben we bij 'Johnny Rocket' een heerlijke Smores-Shake gedronken!!! Super ongezond , maar heel lekker!
Vanaf hier weer een stukje verder gewandeld en op een Cablecar gestapt. Richting Union Square. Hier wat rondgelopen door Macy's, Nike en Zara.
Vanuit daar doorgelopen naar ChinaTown! Grappig om te zien en er kwam geen einde aan. Inmiddels hadden we nogal pijn aan de voetjes dus zijn we weer op een taxi gestapt terug naar het hotel. Beiden helemaal afgemat en slaperig even onze ogen dicht gedaan. Rond 9uur werden we weer even wakker en beseften we dat we zo moe waren dat we ons avondeten vanavond maar skipten! En genoeg hadden aan een zakje Doritos. Goedkoop avondje San Francisco!
Dit was ook alweer onze laatste avond in deze super mooie stad! Heel veel gezien en heel actief geweest!! Waardoor we deze laatste nacht ook bijna klokje rond geslapen hebben.

1. Laura:
    3 oktober 2013
    Hey Am! Gaaf is Alcatraz he?! Ik vond t ook heel indrukwekkend! San Francisco is een hele gezellige stad he?! Ik vond hem denk ik leuker dan new york! Have fun! Xlau