Dag 3: Laatste dag San Francisco, op naar Lake Tahoe!

24 september 2013 - South Lake Tahoe, California, Verenigde Staten

Vandaag vertrekken we uit SF naar Lake Tahoe, via Sacramento.
Om half 8 zijn we naar Alamo gelopen waar we onze auto op mochten pikken voor onze verdere tour door Cali!
Het is geworden...de nieuwste Ford Fushion uit 2013! Heerlijke, luxe auto met de allernieuwste snufjes! En flink wat Pk-tjes onder de motorkap! Vooral Rick is hier heel 'content' mee! Dit wordt scheuren! Uiteraard heeft Rick dat ook direct midden in de stad getest!
We zijn eerst nog naar Lombard Street gereden om er ook even met de auto vanaf te rijden. Erg grappig!!
Vanuit daar zijn we de stad uitgereden over de Golden Gate Bridge! Onderweg naar Sacramento. Even ontbeten langs de snelweg met weer een heerlijke bagel! En voor Rick uiteraard een koffie van de Starbucks! Vandaag wilt Rick mij graag koffie leren drinken... We zijn begonnen met een Caramel Machiatto. Best te drinken..maar ik geef me er nog niet aan toe!
We zijn een stukje door Napa Valley gereden wat wijnvelden op de foto te zetten.
Toen doorgereden naar Sacramento. Hier hebben we een stukje gewandeld bij de State Capital Building. En blijkbaar was het vandaag 'national free hug-day'.. Overal stonden mensen met borden die je graag even wilden knuffelen..Als Hollander ben je alleen maar bang dat ze je zakkenrollen! Dus die knuffels hebben wij maar even geskipt ;-)
Terug de snelweg op naar onze eerste shoppingmall! Hier hebben we allebei 2 paar Vanz gescoord. Erg vervelend die lage prijzen hier!
En dan eindelijk verder naar Lake Tahoe! Prachtig! Alleen de reis ernaar toe was al gaaf! Up and down the hill. Tussen bergrotsen en valleien. Het was ongeveer 3 uur rijden, maar dit was alles behalve saai. Ondertussen de cd van Passenger grijs gedraaid. (Rick heeft voor onze vakantie 30 cd's gebrand!)

We hebben ons eerst ingecheckt bij ons 2e hotel. Wow! Stukken beter! Echt een super hotel... aan het meer, met kingsize bed en zelfs een minibalkon.

Daarna zijn we aan onze rit om Lake Tahoe begonnen! Ook hier hebben we een aantal uur gereden met af en toe een foto-stop. Het was erg koud zo hoog in de bergen! Maar echt een heel mooi uitzicht! Soms hele smalle, steile wegen. In Tahoe City hebben we in een fancy restaurant aan het meer gegeten. Heerlijke tournedos gegeten! Maar toen moesten we dezelfde smalle, steile wegen weer terug rijden, maar dan in het donker! Dit was wel even een uitdaging!
Maar we zijn weer helemaal veilig 'thuis' gekomen. Deze avond sluiten we af met een dozijn Smirnoff flesjes op de kamer. Even ontspannen en jullie op de hoogte houden! Good night!! Morgen worden we weer gewekt door een vroege wekker...