Dag 4: Mono Lake/Yosimete

25 september 2013 - Lake Tahoe, Verenigde Staten

Vandaag een fris dagje! We stapten het hotel uit in het zonnetje maar rond de 5 graden! Gelukkig waren we goed voorbereid want bij Yosemite is het ook maar rond de 10 graden.

Nadat we hadden uitgecheckt, gingen we ontbijten bij de Subway. Toen zijn we weggereden uit Lake Tahoe richting Mono Lake. Onderweg hebben we zelfs een beetje sneeuw gehad. Gelukkig hebben we heerlijke stoelverwarming in de auto!
Dit was echt een hele mooie tour door de bergen! Af en toe gestopt om alles goed in ons op te nemen en natuurlijk op de foto te zetten. We werden er stil van! Na ongeveer 90 km door de bergen moesten we nog 110 km over de highway. Terwijl ik dit typ, rijden we een bocht om en ligt Mono Lake recht voor ons. Wat een view! Nog een paar km en we kunnen het van dichtbij zien!
Dus een paar km verder...kwamen we uit bij Mono Lake Park. Daar had je een heel mooi uitzicht! Er was verder helemaal niemand en je hoorde er geen auto's...alleen maar de vogeltjes. En de temperatuur was hier veel aangenamer!
We hebben hier in het zonnetje ons 2e deel van het Subway broodje gegeten.
Hierna zijn we doorgereden naar Yosemite Park. Gelukkig was de weg ernaartoe, Tioga Road, gewoon open...Deze rit was echt weer super mooi! We zijn blij dat we deze route hebben genomen. Want we hebben nog voordat we bij Yosemite aankwamen, heel wat mooie plekjes gezien waar we even de auto langs de weg hebben geparkeerd. Hier was het echt weer stukken kouder! De temperatuur lag rond de 4 graden.
Uiteraard had ik weer echt een Amely-actie...het leek me leuk om bij een meertje op de foto te gaan..ik zat gehurkt op een boomstronk aan t water..rick maakte de foto...ik wilde opstaan maar verloor bijna m'n evenwicht, maar ik kon nog net wegstappen waardoor ik het water niet hoefde te raken. Helaas zette ik m'n voet net verkeerd neer..m'n voet wilde wel verder maar m'n schoen niet..die bleef achter in de blubber! Daar sta je dan wankelend op 1 voet. M'n schoen eruit gevist en snel naar de auto..schoen onder de modder..broek onder de modder..en dat allemaal voor een foto! Dat was het einde van m'n All Stars..
In de auto maar even omgekleed, terwijl Rick nog aan het bijkomen was van het lachen. Dan maar verder op m'n nieuwe Vanz.
Toen zijn we km's doorgereden en uiteindelijk Yosemite Park bereikt. Wow echt een mooi park!! Overal mooi uizicht. en je kunt zo ver kijken! Wat een bomen en wat een bergen. We hebben heel wat tussenstops gemaakt op de uitzichtpunten.
Ook hebben we de delen gezien die een tijdje terug zijn afgebrand. Heel indrukwekkend. Veel kale plekken, totaal verwoest door de brand. Ook staan er nog bomen die deels zwart van het as zijn. Ook rook het op sommige plekken nog helemaal naar de rook. Echt zonde! Maar geluk is Yosemite super groot!!
Na ongeveer 2,5 uur rijden kwamen we aan bij Yosemite Valley, helemaal beneden. Daar zat een Market, gelukkig! Want we waren nogal uitgehongerd.
Vanuit daar verder gecrost door de bergen, hopend dat we ergens een beer zouden tegenkomen...maar helaas.. Wel hebben we een hert gezien en een squirrel.
Zo'n 4,5 uur verder zitten we nu weer op de highway, naar Fresno. Waar we vanavond slapen. Morgen gaan we naar Kings Canyon en Sequoia!

1. Amely:
    26 september 2013
    De foto's van Yosemite komen nog!
  2. Richard Beeksma:
    27 september 2013
    Super die verhalen en foto's en leuk geschreven hoor
    Have fun!