Dag 5: Kings Canyon / Sequoia National Par

26 september 2013 - Sequoia National Park, California, Verenigde Staten

Vandaag was ik om half 6 alweer klaarwakker... Het is hier vrij gehorig zo dichtbij de snelweg.
Vandaag gaan we naar Kings Canyon en Sequoia Park. Het park met de super grote bomen! Ben benieuwd. Kings Canyon lijkt op Yosemite, dus hier gaan we niet uren rondtouren.
Om kwart over 8 zaten we al te ontbijten bij Denny's..die echt naast het motel zit. Rick heeft 'The Ultimate Omelet' gegeten. En ik ben gegaan voor de 'Pecan Banana Pancakes'. Heerlijk! Maar wow, wat zaten wij vol! Hierbij hadden we ook nog een Banana Orange Strawberry Smoothie. Die was té lekker!
Hierna hebben we wat snaai en drinken ingeslagen voor on the road.
Het was ongeveer 2,5 uur rijden. Weer een heel mooi, ander landschap gezien onderweg. We voelden weer heel veel druk op onze oren, want we gingen weer hoog de bergen in. Het was ook erg fris! Het was er rond de 4 graden.
Kings Canyon had inderdaad veel weg van Yosemite. We zijn er zo'n 3 kwartier doorheen gereden en af en toe gestopt voor het uitzicht.
Hierna reden we door naar Sequoia. Onderweg zijn we ergens in een bocht gestopt, waar een aantal mensen langs de weg foto's aan het schieten waren. Natuurlijk hoopten we weer op een beer...en yes! dit keer hebben we wel een beer mogen zien! Gaaf om een beer tegen te komen in de vrije natuur. Al snel werden we terug geroepen door een parkranger. Waar we stonden langs de weg, was te gevaarlijk. Gelukkig hadden we wel wat foto's kunnen nemen!
Verder doorgereden naar Sequoia National Park.. Weer een prachtig park! Super brede en hoge bomen. Hier voel je je echt klein! We parkeerden de auto bij General Sherman. Hier hebben we rond gewandeld tussen de bomen. Eerst moest je via een pad een stukje naar beneden lopen. Hier werden we al een paar keer door wat Amerikanen aangesproken dat er een moederbeer met haar jongen te zien was! Wij snel doorlopen..en ja hoor! op een paar meter afstand kon je ze zien! De jonkies waren echt nog klein. Heel wat foto's genomen en voorzichtig steeds iets dichterbij. Je kon ze zowat aanraken! Natuurlijk was ik lekker eigenwijs en had weer alles over voor een mooi plaatje van de mama beer...! Dus ik nam m'n tijd, tot ze erachter kwam dat ik op 3 meter afstand stond..! Toen werd ze woest en schoot een meter, blazend naar voren! Waardoor ik schrok en bibberend wegsprong! Op één van de foto's is wel te zien dat ze niet amused was!
Natuurlijk moesten we even op de foto bij de bekende General Sherman Tree! Echt immens groot!! En wat was het koud! We waren blij dat we meerdere laagjes kleren aangetrokken hadden. Het gaf ons even een decembergevoel..
Maar dan denk je dat dat alles was...op de weg terug naar de auto, spotten we nog 2 herten. En onderweg zagen we nóg een beer langs de weg. O, en erna nóg twee herten langs de wegrand! Nou...5 beren en 4 herten gezien in totaal. Wij zijn happy ;-)
Toen moesten we de hele rit weer terug..kriskrassend door de bomen en bergen...ik had zelf ook wel kunnen bedenken dat dat niet goed zou gaan in combinatie met Oreo's (double stuffed) Beetje misselijk maar dat had ik er voor over!
Nu zijn we onderweg naar de kust! Dat zal vast ook heel wat mooi uitzicht opleveren!
We hebben geen hotel geboekt, dus rijden er lekker op de bonnefooi heen. En zien wel waar we 'stranden' :-)
(1248 km)

1. Laura:
    3 oktober 2013
    Geweldige actie Am met die beer!! Haha. Maar prachtig om te zien he?! Wij zagen ze ook alleen in sequoia terwijl je van iedereen hoort dat ze vaker in Yosemite gezien worden. Geniet er van!! Xx