Dag 6: Route 1

27 september 2013 - Santa Cruz, California, Verenigde Staten

Gisteravond zijn we geëindigd in Santa Cruz! We kwamen aanrijden op een prachtig stukje strand. Perfecte timing, want het was sunset. Het is hier ook weer zoooo mooi! We hebben echt genoten van het mooie uitzicht, het warme zand en de zonsondergang. Na een photoshoot op het strand zijn we verder Santa Cruz doorgereden, op zoek naar een leuk hotelletje, liefst vlakbij de boulevard.  Echt een leuk stadje..Santa Cruz! Met leuke wegen en mooie huisjes die leiden naar het strand. Hoe dichterbij de kust, hoe meer hotels en motels we tegenkwamen.We vonden er één op minder dan 100 m. van het strand. Mooi, leuk hotelletje. Ingecheckt, en erna de boulevard overgelopen, op zoek naar iets leuks om te eten. Het was inmiddels al donker en best fris. Terwijl we langs het strand liepen, hoorden we op de achtergrond zeeleeuwen. Ook hier zijn die te spotten dus.

Uiteindelijk hebben we gegeten bij een tentje aan het strand. We hebben Baby Back Ribs gegeten. Heerlijke spareribs! Maar vreselijk vies chloorwater van de tap...Dat was ik even vergeten..
Onderweg terug naar het hotel kwamen we een groepje senioren tegen uit Nederland. Hele vriendelijke mensen, die graag ons berenverhaal wilden horen :-)  Het  klinkt toch wel gelijk vertrouwd als je je eigen taaltje hoort, in de straten van the States.
De volgende dag zijn we weer lekker vroeg opgestaan. Dit keer hebben we minder luxe en uitgebreid ontbeten, gewoon bij het hotel. Prima ontbijtje verder. Getoaste bagels, vers fruit en muffins.
Hierna zijn we in onze, helemaal vertrouwde en toegeëigende  Fushion gestapt en zijn we aan onze Route 1 begonnen. Onze tour langs de kust!
Vanuit Santa Cruz zijn we naar Monterey gereden. Hier hebben we de auto even geparkeerd bij weer een Fisherman's Warf. Uiteraard ook met zeeleeuwen..hier hebben we een stuk over de pier gewandeld en genoten van het zonnetje. Toen een stukje doorgereden naar Cannery Row. Een heel schattig, toeristisch van Monterey.
Hierna zijn we doorgereden naar 'the 17 Mile drive'. Wat bekend staat om z'n mooie omgeving en uitzichtpunten. We hebben genoten van alle mooie huizen (kastelen!) en prachtige wegen door het mooie groen. Af en toe kwam je een grote, mooie golfbaan tegen, met de duurste wagens op het parkeerterrein. Zeker de moeite om deze mee te pakken tijdens onze kusttour.
Via deze route zijn we het plaatsje Carmel ingereden. Ook een supermooi stadje aan de kust. Met weer prachtige huizen. En mooie stranden.
Na Carmel zijn we doorgereden naar Big Sur. Heel wat km's langs de kust gecruised. Echt té mooi, de kust! We zijn over de bekende Bixby Bridge gereden. En uiteraard zijn we gestopt bij Pfeiffer Beach. De waterval die uitkomt op het strand.
Kilometers verder hebben we wat gegeten bij een restaurant, met prachtig uitzicht op de zee.
Ook zijn we gestopt bij de Elephant Seals. Deze liggen verspreid over een aantal strandjes. Leuke beesten om te zien. Weer is war anders dan sealions.
En nu zijn we onderweg naar Santa Barbara! Inmiddels is het 20.00 uur en is het al pikkedonker. Ook vanavond weer een hotel zoeken op de bonnefooi.