Dag 7: LA here we come!

28 september 2013 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vannacht hebben we geslapen in een Super 8 hotel. Na het inchecken zijn we de straat overgestoken en hebben we gegeten bij Taco Bell! Yammie!!! We love Taco Bell!
Hierna ons hotel voor in LA geboekt. Op Sunset Boulevard! We blijven daar tot en met dinsdag. Even lekker de tijd om te genieten van deze gave stad!! We hebben een hele waslijst van wat we allemaal willen zien. O.a Freaking Hollywood! :-)
Maar eerst nog even touren door Santa Barbara! Mooie plek, met een mooie boulevard, met natuurlijk heel veel palmbomen. We hebben de auto geparkeerd op de Stearns Wharf. Een 800m lange pier, met allemaal leuke restaurantjes en winkeltjes. We waren hier lekker vroeg, dus het was nog heerlijk rustig.
Na de pier, hebben we heerlijk met blote voeten over het strand gewandeld.
Even goed alles in ons genomen. Je loopt niet iedere dag in Santa Barbara!
Inmiddels had Rick behoefte aan wat cafeïne, en ik stiekem ook wel een beetje ;-)
Dus..op naar de Starbucks, die in een heel schattige winkelstraat zat.
En nu zijn we on the road naar Los Angeles.

Wat we tot nu toe vinden van onze eerste week vakantie in The States..;
AWESOME!!!! California is prachtig en er is zoveel te zien! Heel veel verschillende landschappen en allemaal even mooi!
De mensen zijn vriendelijk en er heerst een relaxte sfeer. We zouden hier zo kunnen wonen!

Rond 13.00 uur reden we LA binnen. Wow! Gelijk onder de indruk van de stad. Hoge gebouwen, mooie huizen, de duurste auto's en druk verkeer door de straten.
Nadat we hadden ingecheckt bij het hotel, konden we niet gelijk de kamer op, want die moest nog worden schoongemaakt. Toen zijn we terug de auto ingestapt en zijn we gaan rondrijden op de Sunset Boulevard. Helemaal onder de indruk van deze straat. Erg drukke straat met overal reclameborden en superveel eettentjes om de zoveel meter.. We hebben we geluncht bij Pollo Loco. Heerlijke burrito's en taco's hebben ze hier! Hierna weer teruggereden naar het hotel en onze bikini en zwembroek aangedaan. Op naar Santa Monica! Het was inmiddels al 34 graden! Het duurde even voor we er waren. Iedereen wilt op zaterdag naar het strand natuurlijk!
Wat een drukte op de bekende pier van Santa Monica! Overal restaurantjes, winkeltjes, straatartiesten, attracties en superveel mensen! Alles komt ons zo bekend voor uit films en series.
Heel anders dan het strand van Santa Barbara.
Na onze wandeling over de pier, zijn we het strand opgelopen. Hier hadden we alle ruimte.
Na onze strandwandeling zijn we naar de winkelstraat van Santa Monica gelopen. Erg mooi winkelcentrum met heel veel leuke winkels. Ook hier waren weer veel straatartiesten. Hier wat gewinkeld en een ijsje gegeten.
Inmiddels was het alweer avond. Toen zijn we naar Hollywood Boulevard gereden en hebben we over The Walk of Fame gelopen. Té leuk! Gezellige sfeer, leuke straat met veel lichtjes, mooi winkelcentrum en veel souvenirwinkeltjes en ook hier weer veel straatartiesten. Een gast die een show gaf op rolschaatsen en een groep jongens die aan het dansen waren, en heel veel publiek trokken.
En natuurlijk de sterren bekeken! Leuk om hier eindelijk in het echt te lopen!
In één van de zijstraatjes waar we de auto hadden geparkeerd zagen we onze eerste celebrity! Angela Kinsey. Jullie kennen d'r vast niet allemaal...ik ken d'r ook alleen omdat Rick naar The Office kijkt.
Onze eerste dag LA sloten we af met de Mac!

1. Abby:
    3 oktober 2013
    Santa monica vond ik ook super !!