Dag 8: Discovering LA

29 september 2013 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vandaag zijn we begonnen bij Ihop! International House Of Pancakes. Zo lekker!!! Stevig ontbijt weer!Hierna gingen we naar Griffith Park. Het uitzichtpunt bij het Hollywood sign en over LA. Prachtig uitzicht!!! En erg warm hierboven!

Hierna zijn we weer terug naar beneden gereden door The Hills. Om 13.30 uur hebben we een VIP-Tour bij Warner Bros! Omdat het nog lekker vroeg was, zijn we eerst gaan chillen in een parkje, en hebben we even naar een honkbalwedstrijd gekeken die daar bezig was.
Toen richting Burbank, waar Warner Bros zit. Hier eerst nog even naar de Macy's geweest.

De vip-tour was echt super! Zo gaaf wat ze allemaal laten zien! We werden met 12 anderen in een karretje over het studioterrein gereden. We hadden een komische tourguide. Eerst reden we langs opgebouwde straten die als sets gebruikt worden. De tourguide wist precies te vertellen bij welke sets, welke films of series zijn opgenomen. Bijv. sets van The Gilmore Girls, Pretty Little Liars, Friends, The Mentalist, Heart of Dixie en nog veel meer!
We kregen zelfs een tour door het huis van The Gellers (Friends) wat aan de achterkant het huis van The Gilmore Girls was. Echt cool om te zien hoe en waar dit allemaal wordt opgenomen.
Ook reden we langs alle trailers van de sterren.
Ook kregen we een rondleiding door de studio's waar The Big Bang Theory wordt opgenomen. Helaas mochten we hier geen foto's maken.
We mochten gaan zitten op de tribune waar het publiek de show mag bijwonen. We zagen de bekende sets van de serie; Sheldon en Lennard's appartement, het halletje met de eeuwig kapotte lift, Penny's appartement en de kantine. Zo grappig om dit van zo dichtbij te mogen zien!
We mochten ook een kijkje nemen in een hal waar allemaal bekenden voertuigen uit films stonden. O.a. De Batman mobiles, de vliegende auto uit Harry Potter en de auto van de Dukes of  Hazard!
Hierna zijn we verder gereden en stopten we bij het Props centrum. Met allemaal movie props. Er stond echt van alles! En toen.....het leukste van de hele tour... We mochten op de set van Central Perk van Friends! We hebben zelfs op dé oranje bank gezeten! Echt zo gaaf!!!!!
We waren echt onder de indruk en hadden niet verwacht dat we zoveel zouden zien tijdens de tour. Blij dat we dit hadden geboekt!
Vanuit hier zijn we gereden naar Downtown! Wat een gebouwen staan hier!! We hebben de auto geparkeerd bij Little Tokyo, heerlijke Macaroons gekocht en erna zijn we een stukje gaan lopen, tussen de gebouwen door, richting The Walt Disney Concert Hall! Ook een gaaf gebouw! Even een kijkje genomen binnen in de hal.
En toen buiten een rondje eromheen gelopen. Het gebouw werd mooi verlicht door de ondergaande zon.
Na nog wat lopen door Downtown zijn we weer naar de auto gegaan..terug naar het hotel, even omkleden en erna lekker uit eten bij The Stinking Rose. Op advies van Abby ;-) Elk gerecht hier is met knoflook bereid. En niet zo'n beetje ook! Lekker gegeten! Inmiddels waren we helemaal gesloopt en zijn we lekker terug naar het hotel gegaan.
Heerlijk geslapen!

1. Bianca:
    1 oktober 2013
    Wauw wat heerlijk jullie verhalen te lezen en wat maak je super veel mee!!!! Geniet nog lekker en have fun!!! X Bianca d
  2. Amely:
    6 oktober 2013
    Ja het is hier heerlijk! Xxx